Deze jongens hebben beide veel moeite met het “reguleren van emoties” zoals we dat in therapie taal vaak noemen. In de sessies zijn we niet gefocust op praten over het probleem (dat lukt ook simpelweg niet) maar komen ze in activiteit hun gevoel tegen. Samen hebben ze het er over terwijl ze op de schommel zitten. Wat voel jij eigenlijk als je schommelt?
Met voeten van de grond en in schommelende beweging lukt het ook om naar elkaar te luisteren.
Bewust worden en herkennen van gevoel in je lijf is de eerste stap.
Ze weten niet dat ze zojuist hebben gewerkt aan hun “emotieregulatie”
Deze jongens hebben beide veel moeite met het “reguleren van emoties” zoals we dat in therapie taal vaak noemen.
Zó vaak krijg ik hulpvragen van ouders en leerkrachten om kinderen beter te leren met hun frustraties of boze gevoelens om te gaan. Het blokkeert hen namelijk in het leren.
Bij binnenkomst in de zaal roept het arrangement van deze activiteit vaak al spanning op bij kinderen. Voorafgaand spelen de therapeuten in een rollenspel dat spanning bij ieder persoon verschillend ervaren en geïnterpreteerd kan worden.
Met de bal aan je voet naar de overkant van het veld komen zonder pylonen te raken of om te schieten (Als het makkelijk gaat, tijdslimiet toevoegen, of meer pylonnen neerzetten).